I'm a little bit back, maybe

Jag känner att det vore ganska skönt att skriva av sig ibland. Speciellt nu när hela karusellen börjar om igen. 

Förra året sa jag upp mig från mitt jobb. Jag offrade min fasta anställning för att börja skolan och allt var bra. Jag fixade det jag skulle och trodde att skolan skulle mäta upp mig på halva vägen. Men icke! Nehepp, serru, det gick inte! Jag skulle börjat i augusti 2011 men när den månaden var slut hade det fortfarande inte hänt något. Efter många om och men, tårar och turer fram och tillbaka fick jag till och med ett datum. Det datumet blev dock inget av. Efter ännu fler om och men, tårar och turer hamnade vi i Skövde. Sen skulle allt ordna sig. Men icke! Nehepp, serru, det gick inte! Då blev det komvux och dessa förbaskade kurser som tagit den mesta av min tid. Så dåligt som jag har mått under denna period trodde jag inte var möjligt, jag trodde verkligen inte att jag kunde må så dåligt. Jag tappade hår, sov ingenting eller hela tiden, orkade inte gå ut eller gick och gick i en halv evighet utan att veta var jag skulle ta vägen. 

Nu har det dock vänt. Kanske. Nu sägs det att jag ska få börja i augusti 2012, ett år senare. Ett helt år senare. Tyvärr börjar allt det här snurra i huvudet igen. Kommer det verkligen att hända? Kommer det att fungera? Kommer jag ha en lärare? Kommer jag ha en praktikplats? Kommer jag att klara det? Kommer någon att stötta mig? Kommer jag att gråta lika mycket? Kommer de att få mig att må lika dåligt igen? Kommer jag att få behålla mitt risiga hår? Kommer jag att kunna sova? 

Denna dagen har varit full av panik men nu har jag bestämt mig för att alla ni som inte tror på mig, som inte tror att jag kommer klara det ska få se! Ni ska banne mig få se när jag blir bäst, när jag blir bättre än er! När jag gör det jag vill medans ni sitter i er lilla håla och ser hur jävla bra jag är och ni inser hur dåliga ni är! Ni ska ta mig fan få se! Och jag måste inte göra samma sak hela livet, jag måste inte fastna. Jag kan göra vad jag vill när jag vill medans ni får se på. Medans ni får se när jag kommer dit jag vill. 

Jag har bestämt mig. Jag ska visa er! Ni ska få se när jag blir bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0